Folkpartiets nya galenskaper

Jag läste precis i Metro att folkpartiets partiledadre Jan Björklund nu tycker att föräldrar till stökiga barn ska tvingas sitta i klassrummet med jämna mellanrum. Detta skulle göra att barnen blir lugnare och att föräldrarna tar mer ansvar för barnens uppfostran. När jag hör såna här förslag från ett parti som kallar sig för liberalt blir jag mörkrädd, om detta förslag är liberalt har verkligen ordet "liberalt" tappat all mening. Det är därför jag kallar mig för libertarian och inte liberal.

Fundera en stund på vad detta förslag verkligen innebär. Björklund vill alltså med våld tvinga föräldrar till skolan. Han vill med hjälp av pistol och batong tvinga dem att sitta och vakta sina barn i klassrummet. Detta är ren idioti och så antiliberalt ett förslag kan vara (nästan). Björklund borde skämmas, men det gör han nog tyvärr inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0