FreedomFest 2011 i Stockholm

Den 14 maj arrangeras FreedomFest på Myntkabinettet i Stockholm. Jag har redan anmält mig och har höga förväntningar.

Jag tycker däremot att det är synd att de har med föreläsningar om klimatfrågan, jag förstår inte vad en rent vetenskaplig fråga som denna har där att göra. Jag förstår att man vill ha med politiskt inkorrekta åsikter, men det här är bara onödigt. Själv har jag ingen uppfattning i frågan eftersom jag inte har den relevanta kompetensen inom området. Jag vill dock inte att folk ska avfärda libertarianer bara för att de tror att vi är "såna där klimatskeptiker". Det kanske är otaktiskt att blanda in klimatdebatten. Jag såg dock Maggie Thauersköld Crusell debattera kärnkraft i SvT Debatt och hon var väldigt bra, till skillnad från det irrationella stolpskottet till skådespelare hon debatterade mot (som får vara anonym).

Kommentarer
Postat av: Ludwig von AnKa

Jag håller helt och hållet med om att föreläsnngar om klimatfrågan inte har något där att göra. För mig som lekman är det rationella beslutet att lita på experterna på området. Jag tycker det känns pinsamt att många libertarianer som annars är för vetenskap och rationalitet helt plötsligt förespråkar en crackpot-åsikt. Typ som att misstro att det vandrat människor på månen.



Bra blogg btw. Jag kommer länka till dig. Länka gärna tillbaks.

2011-04-05 @ 01:31:53
URL: http://anarkokapitalist.blogspot.com/
Postat av: Robert

Ska länka till dig när jag fått upp min uppkoppling nu i veckan.



Ja, många libertarianer verkar vara "klimatskeptiker" av någon anledning. Trots att de saknar någon form av reell kunskap inom området. Det är väl kanske lättare att ta till sig en udda åsikt om man redan har en sen tidigare. Som öibertarian är man redan utanför "etablissemanget" och då blir det kanske lätt såhär. Jag tycker det är tråkigt dock.

2011-04-05 @ 13:02:15
URL: http://libertarianism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0